سوره :
البقرة
آیه شماره :
20
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
البقرة
آیه شماره :
70
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
البقرة
آیه شماره :
220
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
البقرة
آیه شماره :
253
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
البقرة
آیه شماره :
253
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
البقرة
آیه شماره :
255
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
النساء
آیه شماره :
90
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
المائدة
آیه شماره :
48
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
35
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
41
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
107
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
112
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
128
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
137
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
148
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانعام
آیه شماره :
149
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
188
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
التوبة
آیه شماره :
28
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
يونس
آیه شماره :
16
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
يونس
آیه شماره :
49
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
يونس
آیه شماره :
99
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
هود
آیه شماره :
33
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
هود
آیه شماره :
107
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
هود
آیه شماره :
108
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
هود
آیه شماره :
118
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
يوسف
آیه شماره :
99
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
النحل
آیه شماره :
9
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
النحل
آیه شماره :
35
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
النحل
آیه شماره :
93
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الكهف
آیه شماره :
29
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الكهف
آیه شماره :
29
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الكهف
آیه شماره :
39
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الكهف
آیه شماره :
69
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
المؤمنون
آیه شماره :
24
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الفرقان
آیه شماره :
10
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الفرقان
آیه شماره :
45
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الفرقان
آیه شماره :
57
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
النمل
آیه شماره :
87
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
القصص
آیه شماره :
27
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الاحزاب
آیه شماره :
24
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الصافات
آیه شماره :
102
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الزمر
آیه شماره :
68
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
فصلت
آیه شماره :
14
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الشورى
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الزخرف
آیه شماره :
20
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الفتح
آیه شماره :
27
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
المزمل
آیه شماره :
19
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
المدثر
آیه شماره :
37
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
المدثر
آیه شماره :
55
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانسان
آیه شماره :
29
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
النبأ
آیه شماره :
39
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
عبس
آیه شماره :
12
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
عبس
آیه شماره :
22
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
التكوير
آیه شماره :
28
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانفطار
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الاعلى
آیه شماره :
7
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .