• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
برای مشاهده معانی و تفاسیر هر آیه بر روی متن آیه کلیک نمایید.
سوره : البقرة  آیه شماره : 121
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : آل عمران  آیه شماره : 102
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الانعام  آیه شماره : 91
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الاعراف  آیه شماره : 30
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الحج  آیه شماره : 18
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الحج  آیه شماره : 74
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الحج  آیه شماره : 78
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : القصص  آیه شماره : 63
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : السجدة  آیه شماره : 13
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : يس  آیه شماره : 7
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الزمر  آیه شماره : 19
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الزمر  آیه شماره : 67
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : فصلت  آیه شماره : 25
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الاحقاف  آیه شماره : 18
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن
سوره : الحديد  آیه شماره : 27
ریشه کلمه : حقق
فعل : حق
معنی : ثابت، شايسته، واجب، لازم ، مطابق واقع، راست و درست، سهم و بهره، ضدّ باطل، «حقيق» سزاوار
توضیح : راغب گويد: اصل حقّ به معنى مطابقت و موافقت است. «حق» از اسماي خداوند است، چون خدا بذاته و صفاته غير قابل زوال است. «احقّ» سزاوارتر «حاقّة» از نامهاى قيامت است؛ به قيامت چون ثابت و حتمى است، حاقّة گفته شده است. «استحقّ» تجاوز به حق کسي، مرتکب گناه شدن