سوره :
الاعراف
آیه شماره :
100
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الانفال
آیه شماره :
31
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
هود
آیه شماره :
87
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الاسراء
آیه شماره :
18
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الحج
آیه شماره :
5
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
يس
آیه شماره :
66
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
يس
آیه شماره :
67
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الزمر
آیه شماره :
74
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الزخرف
آیه شماره :
60
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
محمد
آیه شماره :
30
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الواقعة
آیه شماره :
65
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .
سوره :
الواقعة
آیه شماره :
70
ریشه کلمه :
شيأ
فعل :
شىء
معنی :
«شاء» «يشاء» خواستن، اراده كردن، مشيّت،
«شيء» چيز، لفظ مبهمي که بر هر موجودي دلالت مي کند، هر چيزي كه علم به آن تعلق گيرد و از آن خبر داده شود. جمع آن اشياء
توضیح :
اراده خداوند دو گونه است: اراده تكوينى و اراده تشريعى. احكام و قضاياى دينى كه براى هدايت و اصلاح مردم وضع شده همه از قسمت اراده تشريعى اند كه مىشود به وسيله عصيان متخلّف از مراد باشد.
«شىء» مجموعاً 284 بار در قرآن مجيد به كار رفته و «اشياء» چهار بار .