سوره :
آل عمران
آیه شماره :
154
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النساء
آیه شماره :
170
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الكهف
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الكهف
آیه شماره :
44
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
مريم
آیه شماره :
35
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الحج
آیه شماره :
31
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الحج
آیه شماره :
41
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المؤمنون
آیه شماره :
28
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المؤمنون
آیه شماره :
85
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المؤمنون
آیه شماره :
87
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المؤمنون
آیه شماره :
89
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النور
آیه شماره :
42
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النور
آیه شماره :
64
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النمل
آیه شماره :
15
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النمل
آیه شماره :
25
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النمل
آیه شماره :
44
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النمل
آیه شماره :
59
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النمل
آیه شماره :
93
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
القصص
آیه شماره :
75
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
العنكبوت
آیه شماره :
63
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الروم
آیه شماره :
4
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
لقمان
آیه شماره :
12
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
لقمان
آیه شماره :
25
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
لقمان
آیه شماره :
26
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الاحزاب
آیه شماره :
31
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
سبأ
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
سبأ
آیه شماره :
46
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
فاطر
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
فاطر
آیه شماره :
34
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الصافات
آیه شماره :
182
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الزمر
آیه شماره :
3
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الزمر
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الزمر
آیه شماره :
29
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الزمر
آیه شماره :
74
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الزمر
آیه شماره :
75
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
غافر
آیه شماره :
12
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
غافر
آیه شماره :
16
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
غافر
آیه شماره :
65
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
فصلت
آیه شماره :
37
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الشورى
آیه شماره :
49
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الفتح
آیه شماره :
4
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الفتح
آیه شماره :
7
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الفتح
آیه شماره :
14
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النجم
آیه شماره :
31
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النجم
آیه شماره :
62
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الحديد
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الحديد
آیه شماره :
10
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الحشر
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الصف
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الجمعة
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الجمعة
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المنافقون
آیه شماره :
7
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المنافقون
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
التغابن
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الطلاق
آیه شماره :
2
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
نوح
آیه شماره :
13
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الجن
آیه شماره :
18
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانفطار
آیه شماره :
19
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.