سوره :
البقرة
آیه شماره :
125
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
185
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
259
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
4
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
138
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
97
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
91
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الرعد
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
ابراهيم
آیه شماره :
52
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاسراء
آیه شماره :
60
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
سبأ
آیه شماره :
28
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.